Yksityiseen fysioterapiaan ja kuntoutukseen voi hakeutua myös suoraan ilman lääkärissä käyntiä ja lääkärin lähetettä.

Fysioterapiaan hakeudutaan usein erilaisten kipujen vuoksi, esimerkiksi selkäkipu, niska-hartiaseudun kivut, eri nivelten kivut, päänsärky. Ajoittaiset, mutta säännöllisesti toistuvat kivut ja ongelmat, esimerkiksi juostessa, ovat myös yleinen syy fysioterapian aloittamiseen.  Entistä useammin fysioterapiaan hakeudutaan myös ennaltaehkäisevästi. Fysioterapeutin asiantuntemuksesta hyötyvät kaikenikäiset ja -kuntoiset.

Fysioterapeutteina olemme ihmisen liikkumisen ja liikuntaelimistön/ toimintakyvyn asiantuntijoita. Meillä on myös aikaa selvittää Sinun tilanteesi tarkasti haastattelun ja fysioterapeuttisen tutkimisen avulla. Ensimmäinen fysioterapiakerta on tästä syystä aina tunnin mittainen.

Fysioterapia alkaa fysioterapeutin tutkimuksella ja testaamisella. Tarkoituksena on pyrkiä löytämään ongelman varsinainen syy ja selvittää, johtuvatko Sinun kipusi ja oireesi ns. toiminnallisesta häiriöstä. Toiminnalliset ongelmat ovat hoidettavissa fysioterapialla ja puuttumalla oireiden varsinaisiin syihin, voidaan usein saada pidempiaikaisia tuloksia. Tarvittaessa ohjaamme Sinut lääkärin arvioon ja tarkempiin tutkimuksiin.

Fysioterapiaan kannattaa hakeutua nopeasti vaivan ilmaannuttua, jolloin toimintakyvyn häiriöt jäävät mahdollisimman lyhytaikaisiksi. Kuitenkin myös monet pitkittynestä, kroonisesta kivuista kärsineet ovat löytäneet apua fysioterapiasta. Fysioterapeuteilla on käytettävissään useita lääkkeettömiä kivunhoitokeinoja ja uusin tieto siitä, miten harjoittelulla päästään pysyviinkin kuntoutustuloksiin.

TIETOA FYSIOTERAPIASTA: www.fysioterapia.info